BNP Paribas Cardif Nordic seuraa jatkuvasti koronatilanteen (COVID-19)

BNP Paribas Cardif Nordic seuraa jatkuvasti koronatilanteen (COVID-19) kehitystä ja teemme kaikkemme käsitelläksemme tilannetta parhaalla mahdollisella tavalla tämän hetken erityisten olosuhteiden johdosta. Me suosittelemme sinua myös seuraamaan Terveyden ja Hyvinvoinnin LaitoksenWHO:n, ja Ulkoministeriön ajankohtaisia tiedotteita ja ohjeita

TÄMÄN HETKEN YLEISIMMÄT KYSYMYKSET

Jotta se olisi sinulle helpompaa, olemme päättäneet koota tämän hetken yleisimmät kysymykset.

·         Minut om lomautettu. Voinko saada korvauksen vakuutuksesta?

Vakuutus ei korvaa jos sinut lomautetaan. Jos jäät työttömäksi vakuutus on voimassa vakuutusehtojen mukaisesti

·         Mitä tapahtuu jos jään Covid-19 tilanteen takia työttömäksi?

Katso voimassa olevat vakuutusehdot mistä löydät tiedot siihen miten vakuutus on voimassa jos jäät työttömäksi. Samat ehdot sovelletaan tähän tapahtumaan kuten ”tavalliseen” työttömyyten, toisin sanoen ei erityistä poikkeusta koronatilanteen takia.

Onko sinulla kysymyksiä  työttömyyseduista? Työttömyyskassojen  ja Kela:n verkkosivuilta voit saada lisätietoja siitä miten toimit jos jäät työttömäksi.

·         Olen sairauslomalla Covid-19 tilanteen takia. Voinko saada korvauksen vakuutuksesta?

Katso voimassa olevat vakuutusehdot mistä löydät tiedot siihen miten vakuutus on voimassa  jos jäät sairauslomalle.

Onko sinulla kysymyksiä sairauspäivärahasta? Käy Kelan verkkosivuilla saadaksesi lisätietoja koronatilanteen vaikutuksista Kelan tukiin

Linkki Kelaan

·         Mitä tapahtuu jos joudun karanteeniin? Voinko saada korvauksen vakuutuksesta?

Ei, vakuutus ei korvaa jos joudut karanteeniin. Kela voi maksaa korvausta joissakin tapauksissa. Me emme maksa korvausta jos et ole sairas.

·         Mitä tapahtuu jos otan vakuutuksen tänään ja saan irtisanomisilmoituksen tai minut irtisanotaan  huomenna?

Et voi saada korvausta tästä tapahtumasta jos otat vakuutuksen tänään.

·         Mitä tapahtuu jos otan vakuutuksen tänään ja sairastun koronaan huomenna?

Et voi saada korvausta tästä tapahtumasta jos otat vakuutuksen tänään.

·         Sinä joka olet juuri ottanut tai harkitset vakuutuksen ottamista uuden lainan tai luoton yhteydessä – ota huomioon

Edellytysaika: Vakuutuksessasi on edellytysaika. Tämä on vakuutuksen alkamispäivästä laskettu aika, jona vakuutuksen on oltava voimassa ennen kun olet oikeutettu korvaukseen. Vakuutuksesta ei makseta korvausta tapahtumasta joka tapahtuu vakuutussuojan edellytysaikana.

Karenssiaika: Vakuutuksessa on myös karenssiaika. Tämä on vakuutustapahtumaa välittömästi seuraava ajanjakso, jona et saa korvausta vakuutuksesta. Tavallisesti karenssiaika on 30 päivää. Lue vakuutusehdot kokonaisuudessaan saadaksesi lisätietoja vakuutuksesi soveltamisesta.

·         Voinko ottaa vakuutuksen riippumatta siitä millä toimialalla työskentelen?

Kyllä, riippumatta siitä millä toimialalla työskentelet, voit ottaa vakuutuksen lainan tai luoton yhteydessä .

·         Jos minulla on jo vakuutus, voinko saada korvauksen vakuutuksesta näinä aikoina vai onko olemassa poikkeuksia tilanteisiin kuten COVID-19?

Jos sinulla on jo vakuutus aiemmin, ehdot pätevät kuten ennenkin.  Huomioi että ehdoissa on aina rajoitukset ja että jotkut vakuutukset sisältävät poikkeuksia joihin sisältyy COVID-19

(sairaus joka liittyy tartuntatautilaissa mainittuun tartuntaan)

·         Kattaako henkivakuutus koronan aiheuttamaa  kuolemantapusta ?

Kyllä, vakuutus kattaa koronasta johtuvat kuolemantapaukset

Sinulle jonka on tarve tehdä vahinkoilmoitus koronan yhteydessä

Saadaksesi lisätietoja vakuutuksen soveltamisesta pyydämme sinua lukemaan voimassa olevat vakuutusehdot kokonaisuudessaan. Vahinkoilmoituslomakkeita on saatavilla pankin verkkosivuilla.

·         Muut tiedot

Voit myös etsiä tietoja pankkisi tai muiden vakuutusyhtiöiden verkkosivustoilta siitä kuinka koronavirus voi vaikuttaa sinuun