Skip to Content

Kunder

Här hjälper vi dig med frågor om dina försäkringar.

Betalskydd och Låneskydd

Du kan enkelt anmäla din skada online:

Lördagen den 6 Juni mellan klockan 08:00-10:00 genomförs ett planerat tekniskt underhåll på vår skadeportal. Under denna tid kommer du inte att kunna anmäla din skada eller ladda upp dokument till oss. Vi ber om ursäkt för eventuella besvär som detta kan orsaka.

 

KLICKA HÄR FÖR ATT ANSÖKA OM ERSÄTTNING

För att kunna hantera ditt ärende så snabbt och smidigt som möjligt, behöver du göra en komplett anmälan och skicka in samtliga handlingar som vi efterfrågar. Vänligen läs informationen på denna sida innan du gör din anmälan. Vi ber dig att vänta med att göra din anmälan tills du har möjlighet att skicka in alla dokument samtidigt.

FÖR ATT ANMÄLA DIN SKADA ONLINE BEHÖVER DU HA FÖLJANDE TILLGÄNGLIGT:

Personnummer, försäkringsnummer eller lånenummer
Försäkringsnummer hittar du på ditt försäkringsbesked. Ditt lånenummer hittar du på din låneavi.

Intyg på eventuella tidigare ersättningar från Försäkringskassan
Intyget ska visa utbetald ersättning under de senaste 2 åren. (037 intyg) Du hittar det på Försäkringskassans hemsida under Blanketter och intyg eller under sökfunktionen eller ring deras kundcenter på 0771-524 524.

Kopia på din låneavi (information om månadskostnaden för lån).
Vi behöver din kopia för månaden före du blev arbetslös eller sjuk. Det går bra att bifoga en utskrift från Internetbanken. Betalar du kvartalsvis ska du skicka in avin för hela perioden.

Är du arbetslös? Skicka även in:
- Kopia av de arbetsgivarintyg som du lämnat till A-kassan
- Kopia av A-kassans beslut
- Kopia av A-kassans utbetalningsspecifikationer

Är du sjukskriven? Skicka även in:
- Kopia av de läkarintyg som du eller din läkare lämnat till Försäkringskassan
- Kopia av Försäkringskassans utbetalningsspecifikationer
När du gjort din skadeanmälan kommer du att få ett bekräftelsemejl till den mejladress du registrerat. Om du inte ser mejlet i din inkorg så titta gärna så att det inte hamnat i mappen skräppost. Har du inte fått det så är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

DU KAN OCKSÅ ANMÄLA DIN SKADA PER POST

Kontakta oss på info@bnpparibascardif.se alternativt 020-52 52 56 så hjälper vi dig så du får rätt skadeblankett.

Skicka blanketten till:

BNP Paribas Cardif
Box 24110
400 22 Göteborg

Om det är några uppgifter som saknas kommer vi be dig att komplettera din anmälan.