Nytt partnersamarbete med Handelsbanken

Försäkringsbolaget BNP Paribas Cardif – världsledande inom låneskyddsförsäkringar – inleder ett samarbete med Handelsbanken. BNP Paribas Cardif kommer att leverera försäkringsskydd kopplat till bolån för att ytterligare stärka Handelsbankens erbjudande till sina kunder.

Vi ser ett ökat behov av låneskydd, bland annat som ett resultat av pandemin. Som försäkringsgivare har vi ett stort ansvar att, tillsammans med våra partners, erbjuda kunderna trygghet i samband med att de tar ett lån. Därför känns det extra betydelsefullt att få möjligheten att lansera ett bolåneskydd som skyddar vid arbetslöshet och sjukdom tillsammans med Handelsbanken, säger Jacques Faveyrol, vd, BNP Paribas Cardif Nordic.
En annan följd av pandemin är att både behovet av, och kravet på, digitala lösningar har ökat dramatiskt. För att stärka sina samarbetspartners affärer har BNP Paribas C ardif valt att investera i, och ligga i framkant när det gäller effektiva och smarta digitala lösningar.

Skräddarsydda digitala lösningar utifrån Handelsbankens förutsättningar har varit grunden för att kunna erbjuda en helt digital ansökningsprocess. Att dessutom enkelt kunna anmäla en skada digitalt om oturen är framme, skapar ökad kundnöjdhet samt varumärkesvärde, fortsätter Jacques Faveyrol.
– Vi är oerhört stolta och glada för att Handelsbanken har valt BNP Paribas Cardif som samarbetspartner och leverantör av försäkringslösningar.  Det ligger helt i linje med vår strategi att leverera låneskydd tillsammans med en storbank som Handelsbanken, eftersom vi som försäkringsgivare vill göra försäkringar tillgängliga för så många människor som möjligt.

BNP Paribas Cardif är ett globalt bolag som försäkrar över hundra miljoner kunder runt om i världen. I Norden har försäkringsbolaget funnits sedan år 2000.
I Norden har tillväxten varit stor de senaste åren och vår målsättning är att fortsätta växa och behålla en ledande position inom låneskydd även i framtiden, avslutar Jacques Faveyrol.