Bo Kvar försäkring fr.o.m. 2019-04-01

För dig som blivit medlem i Hyresgästföreningen före 31/12 2021. OBS! Den här produkten går inte längre att teckna.

INFORMATION
I samarbete med Hyresgästföreningen kan vi erbjuda Bo Kvar-försäkringen till alla nya medlemmar.
Försäkringen ger dig och din ekonomi en extra trygghet och ett omfattande skydd om du till exempel skulle bli sjukskriven, arbetslös eller avlida.

SÅ MYCKET KAN DU FÅ I ERSÄTTNING

• Upp till 4 000 kronor per månad för dina boendekostnader (max 48 000 kr)
  • 10 000 kronor i engångsbelopp om du får en kritisk sjukdom
  • Upp till 48 000 kronor i engångsbelopp vid dödsfall (betalas till dödsboet)
  • Är du egenföretagare eller pensionär får du ersättning för delar av dina boendekostnader från och med dag 8 vid inskrivning på sjukhus

VAD KRÄVS FÖR ATT FÖRSÄKRINGEN SKA GÄLLA FÖR DIG?
Du ska vara 18-64 år, folkbokförd i Sverige och ha en hyresrätt, bostadsrätt eller ägarlägenhet samt vara medlem i Hyresgästföreningen. Du ska inte ha beviljats sjukersättning eller aktivitetsersättning. Försäkringen kostar 99 kronor per månad och gäller även för din make/sambo (som är skriven på samma adress) under förutsättning att kraven uppfylls.

Blanketter för skadeanmälan
Använder du nedanstående blanketter för skadeanmälan kan du välja om du vill skicka in blanketten via post eller digitalt via tjänsten ”ladda upp dokument”.
Observera -  Anmälan ska då inte göras genom tjänsten ”anmäl skada online”.
Vid dödsfall ska blanketten skickas till oss via post.